Headlines
Published On: Tuesday, July 22, 2014
Posted by Kesatuan Mahasiswa Kelantan Jordan

NAHAS MH17: INGATAN BUAT KITA




إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّـا إِلَيْهِ رَاجِعونَ

Sesungguhnya kita adalah milik Allah dan kepada-Nya kita kembali

DUNIA sekali lagi dikejutkan dengan berita mengenai nahas udara yang menimpa sebuah lagi pesawat Malaysia Airlines MH17, di Ukraine berhampiran Rusia.

KMKJ merakamkan ucapan takziah buat ahli keluarga mangsa nahas yang terlibat. Sama-sama kita mendoakan agar Allah sentiasa memberi kekuatan dalam menghadapi ujian ini.

Penting untuk diingatkan bahawa sensitiviti pihak-pihak tertentu terutamanya keluarga mangsa haruslah dihormati. Kita juga harus mengambil iktibar bahawa kita merancang, Allah yang menentukan, apa sahaja boleh berlaku. Yang penting ialah kita mestilah mengambil kesempatan yang ada untuk sentiasa berbuat baik, menghargai ahli keluarga, sahabat-sahabat serta orang sekeliling kerana sakit dan ajal itu tiada seorang pun tahu bila akan tiba.

Dalam pada itu, usah biarkan kecaknaan kita tertumpu pada satu-satu isu sahaja. Jangan kita lupakan saudara-saudara kita di Palestin, teruskanlah menyalur solidariti kita kepada mereka.

Sesungguhnya setiap yang baik itu datang dari ALLAH, dan yang buruk itu daripada diri kita sendiri. Hakikatnya setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya. Marilah kita sama-sama muhasabah dan tidak putus-putus berdoa agar ALLAH mengurniakan keamanan dan melindungi kita semua dari bala bencana.

Gambar sumber Berita Harian Online






About the Author

Posted by Kesatuan Mahasiswa Kelantan Jordan on 6:40:00 AM . Filed under , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 . Feel free to leave a response

By Kesatuan Mahasiswa Kelantan Jordan on 6:40:00 AM . Filed under , . Follow any responses to the RSS 2.0 . Leave a response

0 cadangan dan kritikan membina for " NAHAS MH17: INGATAN BUAT KITA "

Post a Comment

Tv Kmkj

    Blog Archive