Headlines
Published On: Wednesday, January 5, 2011
Posted by Kesatuan Mahasiswa Kelantan Jordan

Memo Rasmi MPPMJ : Qoror Percutian Dalam dan Luar Negara Jordan

Dengan segala hormatnya, kami merujuk perkara di atas. Demi menjaga kebajikan dan kehendak ahli, MPPMJ amat mengalu-alukan kepada semua ahli yang ingin keluar bercuti untuk menziarahi tempat-tempat menarik dan bersejarah di sekitar Negara Jordan atau negara-negara lain. Atas inisiatif itulah, kami di pihak MPPMJ cuba merancang agar percutian anda lebih selamat. Dengan kerjasama Education Malaysia Jordan (EMJ), Qoror  ini telah  disediakan sebagai langkah awal memastikan percutian anda terjamin dari pelbagai sudut, berikut adalah beberapa perkara yang perlu diambil perhatian:

1- Mahasiswa atau mahasiswi yang ingin keluar bermusafir samada dalam atau ke luar dari Negara Jordan mestilah mengisi borang safar yang telah disediakan oleh MPPMJ. (rujuk perkara 3, halaman 6, Garis Panduan Safar – Warta Disiplin MPPMJ).

2-  Agen atau travel yang hendak menganjurkan rehlah atau sebarang pakej percutian dalam Jordan atau ke luar Negara Jordan terutamanya, perlu memaklumkan dan mendaftarkan butir-butir percutian mereka kepada pihak MPPMJ untuk dimaklumkan kepada Education Malaysia Jordan (EMJ).

3- Ahli-ahli disarankan supaya mengikuti rehlah yang dianjurkan oleh agen-agen atau persatuan yang sah berdaftar sahaja. Ahli juga digalakkan untuk menyertai rehlah yang dianjurkan oleh MPPMJ.

4- Bagi mahasiswi (akhwat) yang telahpun merancang percutian mereka samada secara persendirian atau berkumpulan (bersama agen/travel tersentu) terutamanya percutian ke luar dari Negara Jordan, perlulah bersama-sama anda sepanjang percutian tersebut 2 orang mahasiswa (syabab) sebagai muroqib untuk menemani anda.

5- Disarankan juga agar ahli-ahli mendapatkan kebenaran daripada kedua ibu bapa terlebih dahulu sebelum merancang apa jua destinasi percutian.

6- Pihak MPPMJ atau EMJ tidak akan bertanggungjawab atas segala kejadian buruk yang berlaku sepanjang perjalanan percutian anda jika percutian tersebut tidak dimaklumkan (berdaftar dan mengisi borang safar) kepada MPPMJ atau EMJ, atau tidak mematuhi segala peraturan yang telah digariskan dalam Warta Disiplin MPPMJ.

7- Borang Safar boleh diperolehi melalui Presiden atau Timbalan Presiden Persatuan Zon,  AMT atau AMM MPPMJ dan agen-agen yang dilantik oleh MPPMJ.

Di kesempatan ini, kami barisan kepimpinan MPPMJ mendoakan kecemerlangan semua ahli MPPMJ menghadapi peperiksaan akhir tahun dan juga selamat perjalanan pergi dan pulang dari pemusafiran anda semua.

Sekian, terima kasih.

“Menjana Transformasi Mahasiswa Islam Global” Yang benar ;





……………………………...............
( MOHD AFIQ BIN MOHD SALEH )
Presiden ,
Majlis Perwakilan Pelajar Malaysia Jordan,
Sesi 2010/2011

Sumber Rujukan

About the Author

Posted by Kesatuan Mahasiswa Kelantan Jordan on 1:42:00 PM . Filed under , , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 . Feel free to leave a response

By Kesatuan Mahasiswa Kelantan Jordan on 1:42:00 PM . Filed under , , . Follow any responses to the RSS 2.0 . Leave a response

0 cadangan dan kritikan membina for " Memo Rasmi MPPMJ : Qoror Percutian Dalam dan Luar Negara Jordan "

Post a Comment

Tv Kmkj

    Blog Archive